תרומה אמתית או תרגיל שיווקי

בשבועות האחרונים הופץ ברחבי הרשת סרטון של חברת פדיגרי (Pedigree ) – מותג בינלאומי למזון לכלבים. הסרטון (החביב מאוד) מסביר בפשטות שככל שהוא יהיה יותר וויראלי – כלומר שככל שישתפו אותו יותר אנשים ברשתות החברתיות וככל שיהיו לו יותר צפיות ביוטיוב כך הסרטון יהיה רווחי יותר. כל רווח שהסרטון ייצר, יועבר ישירות לטובת עמותות שונות הדואגות לרווחתם של הכלבים העזובים וזאת דרך "קופת האימוץ של פדיגרי".

על פי הפרסומים שמפרסמת חברת פדיגרי באתר הרשמי שלה, נכון לתאריך זה – סוף מאי 2015 – הועברו לעמותות השונות מעל ל- 373 אלף דולר. התעמקות נוספת בפרטים מראה כי ניתן לתרום באמצעות תשלום ישיר (תרומה ישירה) דרך אתר פדיגרי, בנוסף (על פי הצהרות החברה) אחוז מסוים מכל מוצר שנרכש דרך החברה עובר ישירות לתרומה – נתון שמעורר תהייה מסוימת בנוגע לסכום היחסית נמוך שגיוס בעבור התרומות הרי שחברת Pedigree , היא חברה בינלאומית עם מחזור של מיליוני דולרים…
הסרטון הוא אמצעי נוסף לאיסוף תרומות, אך הכסף הישיר שיכניס הסרטון הוא מפרסומות בלבד – ופרסומאים/אנשי שיווק יסכימו לשלם רק אם כמות הצפיות בסרטון תהיה גבוהה מאוד. וכמובן שככל שכמות הצפיות תהיה גבוהה מאוד כך הפרסומת עצמה לחברת פדיגרי תגיע לקהל יעד רחב יותר. וכאן נמצא גם הכסף העקיף שיכניס הסרטון, משום שכפי שנאמר אחוז מסוים מכל מוצר שנרכש דרך החברה עובר ישירות לתרומה.

ועוד משהו שקצת מוזר בסרטון שנועד כל כולו (כאמור) להוות כלי תרומת כספים לכלבים עזובים במקלטים -> כל הכלבים המופיעים בסרטון הם כלבים גזעיים. אף אחד מהם לא הגיע מעמותה או בית מחסה.

תרומה אמתית או תרגיל שיווקי ? – אתם תחליטו.

 

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: